25 września 2016

Orzeźwiająca Sałatka z Cukinii


Witajcie,

niestety moje obawy się sprawdziły i z dnia na dzień mam coraz mniej czasu. Nie czas na opowieści, to nie blog o mnie, a o gotowaniu.

Poniżej przepis na bardzo szybką i prostą sałatkę. Idealnie równoważy ciężkie posiłki.

Składniki:
-około 3 cukinie
-sok z cytryny (z połowy lub całej)
-około 100 g świeżo startego parmezanu - najlepiej na grubych oczkach
-sól, pieprz

Cukinię dokładnie myjemy, a następnie ścieramy na wąskie paski. Wyciskamy sok z cytryny i skrapiamy naszą cukinię. Zasypujemy parmezanem, dokładnie mieszamy i zostawiamy do przegryzienia na około 15-20 minut. Przed podaniem doprawić.

Smacznego!

29 sierpnia 2016

Chrupiąca Przystawka z Ciasta Filo


Witajcie,

posty będą się pojawiały rzadziej, ale mam nadzieję utrzymać bloga. Jestem już w Polsce, powróciłam do pracy w marketingu, a niebawem dojdzie do tego kolejny rok studiów zaocznych. Czasem ciężko wygospodarować czas na gotowanie :)

Poniżej przepis na słodką przystawkę lub również można to cudo podawać w formie deseru.

Przygotowanie własnego ciasta filo wymaga nieco zręczności i precyzji, dlatego polecam kupienie go w wersji gotowej.

Składniki:
-ciasto filo
-ser kozi
-miód
-orzechy włoskie

W wersji bardziej przystawkowej proponuję dodać szczyptę świeżo zmielonego pieprzu i szczypiorek.

Na około 12 sztuk będziecie potrzebować około 250-300 g sera koziego, miód do smaku - 2 lub 3 łyżki i kilka orzechów włoskich.

Nie podaję dokładnie wyważonych proporcji, ponieważ nie wiem jaki arkusz ciasta dostaniecie.

Zawijamy jak poniżej:










Przez środek przekłuć wykałaczką aby się nie rozleciało. Piec 5-8 minut w 210 stopnaich do zrumienienia. Najlepiej podawać ciepłe.

Smacznego!

15 sierpnia 2016

Kuskus z Warzywami


Witajcie,

dzisiaj coś kolorowego, wakacyjnego - kuskus z warzywami.

Aby go przygotować należy posiadać:

-1 cukinię (moje plastry mają jednakową wielkość, ponieważ używałam metrowej, wąskiej cukinii)
-100 g pomidorków koktajlowych
-3-4 jajka
-pół żółtej i pół czerwonej papryki
-liście rukoli
-ok. 200-300 g kuskusu
-oliwa z oliwek
-zioła prowansalskie, sól, pieprz do smaku

Kuskus ugotowałam z kostką drobiową i dodałam mrożoną włoszczyznę. Gotowy wysypujemy na dnie naczynia, w którym będziemy podawać naszą wegetariańską potrawę. Kolejną warstwę tworzymy z rukoli. Cukinię pokroić w plastry, paprykę w kostkę, a pomidorki przekroić na pół. Całość smażyć kilka minut na 1-2 łyżkach oliwy - do zrumienienia. Warzywa wykładamy na rukolę, a na wierzchu układamy uprzednio ugotowane jajka. Skropić sokiem z cytryny i oliwą, doprawić solą, ziołami prowansalskimi i świeżo zmielonym pieprzem.

Smacznego!