Strona Główna juliapaulette O mnie juliapaulette facebook juliapaulette instagram juliapaulette

16 listopada 2016

Spaghetti Bolognese


Witajcie,

niestety długo mnie nie było, ale się przeprowadzałam i zmieniałam auto równocześnie. Mieszkam już na własny rachunek i mam piękną, nowoczesną kuchnię, ale niestety dość ciemną - pewnie zauważycie po jakości zdjęć. Poprzednie zdjęcia były wykonywane latem we Francji, zwykle za dnia i na słońcu.

No nic, mam mnóstwo gotowych przepisów, ale czasem z tym zwlekam... Głównie z powodu tych zdjęć, które nie są dla mnie dostatecznie dobre :) Dzięki za wszystkie wiadomości na Facebooku, przywołaliście mnie tutaj z powrotem.

Przepis na kilka porcji:

-500g mięsa mielonego
-połowę puszki (lub mrożonego) zielonego groszku
-2 marchewki (małe)
-2 cebule (też małe)
-2 puszki pomidorów (całych lub krojonych)
-pół lampki czerwonego wina (wytrawnego lub półwytrawnego)
-2-3 ząbki czosnku (może być mielony)
-oregano, sól, pieprz (czasem dodaję jeszcze zioła prowansalskie) - według uznania
-2-3 łyżki oliwy

Cebulę i marchewkę kroimy w kostkę, przesmażamy na oliwie. Dodajemy mięso i w połowie smażenia dolewamy wina. Czekamy aż odparuje. Dodajemy pomidory oraz groszek i dokładnie mieszamy. Doprawiamy według uznania i gotujemy na małym ogniu do 30 minut.

Podajemy z makaronem (u mnie pełnoziarnisty) i parmezanem.

Mięso spokojnie można mrozić :)

Smacznego!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz