Strona Główna juliapaulette O mnie juliapaulette facebook juliapaulette instagram juliapaulette

21 lipca 2016

Gulasz Wołowy z Whisky


Witajcie,

dzisiaj przepis nie mój, bo z Kwestii Smaku. Mięso wyszło fantastyczne, więc postanowiłam "podać dalej" :)

Cytując:

-1 kg mięsa wołowego (gulaszowego, rostbefu, antrykotu, łopatki)
-1 duży ząbek czosnku
-1 średnia cebula
-1 szklanka (250 ml) soku ananasowego
-1/2 szklanki wody
-1/4 szklanki sosu sojowego jasnego
-1/4 szklanki whisky (np. Jack Daniel's albo Jameson)
-sok z 1 limonki
-1 pełna łyżka brązowego cukru
-1/4 łyżeczki ostrej papryki w proszku

Do zagęszczenia sosu:
-1/2 łyżeczki mąki ziemniaczanej i pszennej - ja użyłam tylko pszennej

Piekarnik nagrzać do do 150° C. Mięso zgrubnie obkroić z największych przerostów tłuszczu i pokroić na około 4 cm kawałki. Czosnek posiekać, cebulę pokroić w piórka.
Wszystkie składniki gulaszu włożyć do dużego garnka. Ustawić garnek na gazie, doprowadzić zawartość do wrzenia. Przykryć i wstawić na 2,5 godziny do nagrzanego piekarnika.

Jeżeli chodzi o moje rady to:

-w momencie zagęszczania sosu polecam odlać trochę do miseczki i dokładnie wymieszać z mąką - dopiero wtedy połączyć z resztą sosu w garnku
Smacznego!
-najlepiej podawać z purée ziemniaczano dyniowym, które pokażę Wam w innym poście

Smacznego!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz