Strona Główna juliapaulette O mnie juliapaulette facebook juliapaulette instagram juliapaulette

15 lipca 2016

Wielki Powrót // Kurczak ze Szparagami w Sosie Pomidorowym


Witajcie,

tak, to wciąż ja. O parę lat starsza i z większym bagażem doświadczeń. W tym czasie zdecydowanie nabyłam swobodę w gotowaniu, większość przepisów tworzę sama. Nie planuję, w markecie wrzucam do koszyka co popadnie, a potem tworzę z tego niebanalne rzeczy. Tego mi brakowało parę lat temu. No ale cóż, nie będę się w tym poście roztkliwiać nad swoim życiem - jeżeli kogoś interesuje co działo się ze mną w tej przerwie, to zapraszam do zakładki O mnie.

Smaczne i Zdrowe Inspiracje zyskały nowy szablon i świeży wygląd - duży ukłon w stronę Kasi, która czuwa nad blogiem od strony technicznej. Usunęłam wszystkie poprzednie wpisy (za co Was serdecznie przepraszam), jakość zdjęć była nie do zaakceptowania. Założyłam również fanpage na Facebook'u i profil na Instagramie, na które Was serdecznie zapraszam.

Kurczak ze szparagami w sosie pomidorowym:

-6 piersi z kurczaka
-50 g (netto) małych szparagów - możecie użyć tych z puszki, jeżeli nie macie dostępu do świeżych
 -60 g szynki parmeńskiej
-100g czerwonego pesto (pesto rosso - pesto z suszonych pomidorów)
-150 ml śmietanki kremówki (30-36%)
-garść pomidorków koktajlowych
-dwie łyżeczki oliwy
-sól, świeżo zmielony pieprz

Piersi myjemy i osuszamy. Skrapiamy oliwą, smarujemy z dwóch stron świeżo zmielonym pieprzem i szczyptą soli. Rozkładamy w naczyniu jedna obok drugiej, a na wierzchu układamy szparagi. W rondelku podgrzewamy pesto, powoli wlewamy śmietankę uważając aby się nie zważyła. Gotowy sos wlewamy do naczynia omijając piersi - nie chcemy ich zakryć. Pomidorki koktajlowe kroimy na pół i układamy naprzemiennie ze zwiniętą szynką parmeńską. Pieczemy w 180 stopniach Celsjusza przez około 30-45 minut.

Podajemy ze startym parmezanem (ścieramy na większych oczkach) i listkami świeżej bazylii.

Smacznego!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz